Všeobecné obchodné podmienky/ VOP
Vitajte!
Používaním webovej stránky a súvisiacich služieb (ďalej len „služby“) súhlasíte ako užívateľ služieb (ďalej len „užívateľ“) so službami VOP, pričom si uvedomujete, že nie sú písomne uzavreté. Aktuálna verzia VOP je umiestnená na našej webovej stránke. V prípade akýchkoľvek sporov bude konečné VOP predstavovať iba verzia dostupná na našej webovej stránke.
Kontakt:
Adresa: Samuel Šubík Poruba 145 972 11 Poruba Slovensko web: www.vegis.sk e-mail: obchod@vegis.sk |
IČO: 52 740 536 IČ DPH: SK1126030532 |
Dokument je zverejnený výlučne v elektronickej podobe, neuzatvára sa v tlačenej forme.
V prípade otázok ohľadom funkčnosti, objednávok a dodacích podmienok webshopu nás neváhajte konaktovať cez dostupné kontakty.
Predmetné VOP sa vzťahujú na právne vzťahy prezentované na webstránke poskytovateľa /www.vegis.sk/.
1. Výklad základných pojmov
- Poskytovateľ: obchodník
- Kupujúci: fyzická alebo právnická osoba, spotrebiteľ, objednávateľ tovaru, užívateľ web stránky, dotknutá osoba
- Zmluva: záväzkoprávny vzťah medzi poskytovateľom a kupujúcim
- Zmluvné strany: poskytovateľ a kupujúci
- Tretia osoba: osoba odlišná od kupujúceho a poskytovateľa
- Webstránka: www.vegis.sk
- Tovar: predmet predaja a kúpy uvádzaný na webstránke
- Doručenie: preprava a dodanie tovaru kupujúcemu na miesto označené kupujúcim
- Prepravca: DPD,
- Označenie: zreteľné označenie tovaru v slovenskom jazyku
- Formy označenia: názov, ilustrácia, váha/objem, charakteristika, cena v EUR
1.1 Tieto Všeobecné obchodné podmienky sa vzťahujú na kúpne zmluvy uzatvorené na diaľku prostredníctvom internetového obchodu www.vegis.sk medzi kupujúcim a obchodníkom. V týchto Všeobecných obchodných podmienkach výslovne neupravené právne vzťahy medzi kupujúcim a predávajúcim sa riadia najmä zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník, a zákonom č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení.
1.2 Kupujúcim sa rozumie spotrebiteľ, t.j. fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania a ktorá odošle objednávku tovaru z vegis.sk (ďalej ako „kupujúci“ alebo „vy“ alebo „zákazník“).
1.3 Obchodníkom je: Samuel Šubík - vegis.sk , Poruba 145, 97211 Poruba, Slovenská republika, IČO: 52 740 536 / DIČ/IČ DPH: SK1126030532
(ďalej ako „predávajúci“ alebo „vegis.sk“).
1.4 Orgánmi dozoru na ochranu spotrebiteľa sú:
(i) SLOVENSKÁ OBCHODNÁ INŠPEKCIA, INŠPEKTORÁT SOI v Prievidzi pre Trenčiansky kraj - Inšpektorát v Prievidzi, Andreja Sládkoviča 11/11 97101 Prievidza
+421465422771
(ii) Regionálny úrad verejného zdravotníctva Bojnice, Nemocničná 8, 972 01 Bojnice, Telefón: 046/519 20 11
(iii) Regionálna veterinárna a potravinová správa Prievidza, Mariánska 574, 971 01 Prievidza
1.5 V prípade otázok, sťažností alebo iných podnetov nás neváhajte kontaktovať:
1.6 Komunikácia vrátane uzatvorenia kúpnej zmluvy prebieha v slovenskom jazyku.
2. Základné údaje
Údaje poskytovateľa / obchodníka: Samuel Šubík
Prevádzka a korešpodenčná adresa: Poruba 145, 972 11 Poruba
Kontakt s kupujúcimi: Samuel Šubík
Email: obchod@vegis.sk
Tel.: 0911 705 846
Otváracie hodiny zákazníckeho centra: PO - PIA, od 08.00 do 16.00 hod.
3. Základné ustanovenia
3.1. Na VOP, vzťahy neupravené VOP sa vzťahuje právo SR, predovšetkým:
- zákon č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní, v znení neskorších predpisov
- zákon č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov, v znení neskorších predpisov
- Zákon č. 108/2024 Z. z. Zákon o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov
3.2. VOP vstupujú do platnosti dňom ich zverejnenia na webstránke. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na zmenu VOP. Zmeny poskytovateľ sprístupní najneskôr 14 dní pred ich účinnosťou na webstránke poskytovateľa. Kupujúci, aj neregistovaní, súhlasia s podmienkami VOP a zároveň vyhlasujú, že s nimi boli oboznámení a tie ich zaväzujú.
3.3. Poskytovateľ si vyhradzuje všetky autorské práva v súvislosti s webshopom, prezentovaným obsahom a prevádzkovaním webshopu. Použitie a kopírovanie všetkých materiálov, vrátane fotografií a textov je možné len so súhlasom autora a v súlade splatnou právnou úpravou. Prušenie autorského práva je trestné.
4. Tovar a služby
4.1. Ponukou tovaru sa rozumie súhrn výrobkov ponúkaných obchodníkom prostredníctvom dm e-shopu (ďalej ako „tovar“). Ponuka tovaru je primárne určená konečným spotrebiteľom, a preto si vegis.sk vyhradzuje právo limitovať počet kusov objednaného tovaru na druh tovaru v jednej objednávke.
Ak ste podnikateľským subjektom a máte záujem nakúpiť tovar predávajúceho, kontaktujte, prosím, pracovníkov vegis.sk. Nákup uskutočnený podnikateľským subjektom sa riadi zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodným zákonníkom v platnom znení.
4.2. Prezentovaný tovar na webstránke poskytovateľa je možné objednať elektronicky ale aj telefonicky. Cena tovaru sa uvádza v EUR. Cena doručenia nie je v cene tovaru zahrnutá, tá sa účtuje v súlade s cenou dopravy podľa článku 7 VOP. Tovar prezentovaný na webstránke poskytovateľa je riadne označený. Ilustrácia tovaru sa môže líšiť od skutočného tovaru - zmena dizajnu obalu. Poskytovateľ nezodpovedá za odlišnosti medzi ilustráciou a podobou skutočného tovaru.
4.3. V prípade vyskytnutia chýb pri označení tovaru na webstránke, poskytovateľ si vyhradzuje právo na opravu a koreciu vád. V tomto prípade poskytovateľ bezodkladne informuje kupujúceho o novom označení tovaru. následne môže kupujúci opakovane objednávku potvrdiť alebo od objednávky odstúpiť.
4.4. V prípade akčnej ceny, poskytovateľ informuje kupujúceho o podmienkach akcie.
4.5. Všetky produkty sú označené papierovou formou priloženou k produktu, resp. štítkom, ktorý obsahuje názov produktu, použitie, skladovanie a výrobcu. Dátum spotreby nájdete na každom produkte zvlášť. Čo sa týka použitia, kombinácií, obsahu a všetkých ďalších informácií, nájdete na našich webových stránkach a v popise konkrétneho produktu.
4.6. Výrobky sú BIO, certifikované SGS alebo TUV a dermatoligicky testované.
5. Objednanie tovaru
5.1. Tovar si môže kupujúci cez webstránku objednať aj bez registrácie alebo telefonicky
5.2. Ako postupovať pri objednávke tovaru
- Kupujúci označí tovar a množstvo tovaru, ktorý chce objednať
- Kupujúci presunie objednávku do košíka - pridaj do košíka. Kliknutím na košík si kupujúci môže prezrieť jeho obsah, stav a množstvo objednávky
- po kontrole množstva objednávaného tovaru kliknutím na "x" môže tovar z košíka odstrániť
- kupujúci zadá adresu a spôsob platby a doručenia
5.3. Spôsob platby a dopravy
- dobierka : dobierka v SR + 1.20 EUR - kupujúci uhradí sumu objednávky pri jej prevzatí
- platba prevodom na účet: Platobné údaje: SK42 1100 0000 0029 4808 5925 ako variabilný symbol uvedie číslo objednávky
-
Spôsob platby:Platba bankovým prevodom na účetPlatba dobierkou
Platba cez Paypal
Platba cez CardPay, portál prevádzkuje Tatra banka a.s. - platby kartami kartovych spolocnosti VISA, MASTERCARD, GooglePay a ApplePay.
5.4. Po uvedení požadovaných údajov kupujúci odošle objednávku kliknutím na "Objednávka s povinnosťou platby ". Odoslaním objednávky uvedeným spôsobom vzniká kupujúcemu povinnosť zaplatiť sumu objednávky.
5.5. Poskytovateľ pred zaslaním objednávky zrekapituluje a znova informuje kupujúceho o najdôležitejších skutočnostiach súvisiacich s objednávkou a to:
- hlavných vlastnostiach tovaru a počet tovaru
- celkovej sume objednávky, vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné - cena za dobierku
5.6. Oprava údajov
Kupujúci pred potvrdením a uzatvorením každého kroku objednávky má možnosť spraviť krok späť do predchádzajúcej fázy objednávky, s možnosťou prepísania a opravy zadaných údajov.
5.7. Kupujúci po zaslaní objednávky obdrží email s potvrdením objednávky, zároveň poskytovateľ oznámi kupujúcemu dostupnosť a termín doručenia tovaru. Potvrdené objednávky sú pre kupujúceho záväzné. Objednávky sú potvrdzované priebežne do 48 hodín. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za možnosť nedoručenia potvrdenia objednávky kupujúcemu kvôli zle zadanej emailovej adrese kupujúcim alebo kvôli nedostatočnému priestoru emailovej schránky kupujúceho.
5.8. Konečná cena uvádzaná na potvrdení objednávky zahŕňa všetky náklady.
5.9. O konečnej cene kupujúci obdrží oznámenie. Poskytovateľ zašle kupujúcemu faktúru na email kupujúceho najneskôr do 10 pracovných dní od odoslania objednávky. Kupujúci výslovne súhlasí s odovzdaním faktúry na email. Faktúra sa považuje za doručenú odoslaním emailu.
5.10. Odoslaním objednávky sa kupujúci zaväzuje prevziať objednaný tovar a zaplatiť za tovar dohodnutú cenu.
5.11. Poskytvateľ sa zaväzuje dodať správny druh a množstvo tovaru v dohodnutej cene podľa potvrdenej objednávky.
5.12. Poskytovateľ má právo zrušiť objednávku v prípade, keď nie možné zabezpečiť objednaný tovar. V takomto prípade kupujúcemu ihneď vráti už uhradenú cenu za tovar v plnej výške, alebo mu ponúkne náhradný tovar, ak s tým kupujúci súhlasí. Predávajúci má právo zrušiť objednávku tiež v prípade, ak sa nemôže skontaktovať s kupujúcim, najmä pre chybne uvedené kontaktné údaje.
5.13. Zrušenie objednávky zo strany kupujúceho je možné do 24 hodín od obdržania potvrdenia objednávky.
6. Spracovanie a vybavenie objednávok poskytovateľom
6.1. Objednávky sú spracovávané počas otváracích hodín. Mimo otváracích hodín je tovar možné objednať, objednávky budú spracované nasledujúci pracovný deň.
6.2. Štandardná lehota na odosielanie objednávok je 1-15 pracovných dní od potvrdenia objednávky. Poskytovateľ sa zaväzuje tovar dodať najneskôr do 30 dní od doručenia objednávky.
6.3. V prípade, že poskytovateľ tovar dodať nemôže a to z dôdodu A. tovar nemá na sklade, B. tovar nemôže zaobstarať, je povinný kupujúceho o tomto bezodkladne informovať, zároveň bezodkladne vrátiť kupujúcemu už zaplatenú sumu.
6.4. Poskytovateľ nezodpovedá za zmenu označenia tovaru z dôvodu neohlásenia takýchto zmien zo strany zmluvného partnera poskytovateľa.
6.5. Poskytovateľ si vyhradzuje právo na odmietnutie už potvrdených objednávok alebo ich časti.
6.6. Dodanie časti záväznej objednávky je možné len so súhlasom kupujúceho.
6.7. Miesto doručenia je určené na základe objednávky kupujúceho. Za doručenie sa považuje dodanie tovaru na miesto určené kupujúcim.
6.8. Tovar je primerane zabalený a zabezpečený proti poškodeniu. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru skontrolovať stav a neporušenosť zásielky.
6.9. Za tovar nesie poskytovateľ zodpovednosť do doby jeho prevzatia kupujúcim.
6.10. Poskytovateľ nenesie zodpovednosť za oneskorené dodanie objednaného tovaru kupujúcemu zavinené prepravcom. Za poškodenie zásielky prepravcom zodpovedá v plnom rozsahu prepravca.
6.12. Kupujúci je povinný pred prevzatím tovaru zásielku skontrolovať, o prípadoch poškodenia tovaru a balenia si vyžiadať od zamestnanca prepravnej spoločnosti protokol o zistených vadách alebo zásielku neprevziať. Reklamáciu bez zápisnice o zistených vadách poskytovateľ nepríjma.
6.13. Podľa § 614 (1) je predávajúci podľa dohody s kupujúcim alebo podľa povahy veci povinný dodať vec na miesto určené kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať vec pri dodaní. V ostatných prípadoch je kupujúci povinný prevziať vec pri predaji, ak sa s predávajúcim nedohodne inak.
(2) Ak sa účastníci nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy. Ak predávajúci nesplní svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety a nedodá vec ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu kupujúcim, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť.
(3) Ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé alebo ak pred uzavretím zmluvy kupujúci predávajúceho výslovne informoval o tom, že dodanie tovaru v určenej lehote alebo v určený deň je pre kupujúceho osobitne dôležité, a predávajúci tovar v tejto lehote nedodal, alebo ak uplynie lehota podľa odseku 2 prvej vety a predávajúci výslovne vyhlási, že vec kupujúcemu nedodá, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na dodanie veci.
(4) Ak kupujúci odstúpi od zmluvy podľa odseku 2 alebo odseku 3, predávajúci je povinný bezodkladne vrátiť kupujúcemu všetky plnenia prijaté na základe zmluvy.
5) Ak kupujúci neprevezme vec v čase uvedenom v odseku 1, predávajúci je oprávnený požadovať poplatok za uskladnenie; výšku poplatku ustanovuje osobitný predpis, prípadne určuje dohoda medzi účastníkmi.
6.14. Naším prvoradým cieľom je objednávky vybavovať riadne a včas, ku spokojnosti kupujúceho.
7. Cena doručovania tovaru:
-
Dodanie cez DPD: dodanie na adresu
Kuriér do 3 kg - 3,59 EUR
Kuriér od 3 kg do 5 kg - 5,90 EUR
Kuriér od 5 kg - 6,90 EUR
Doručenie do zahraničia:
- GLS kurér cena je špecifikovaná podľa krajiny doručenia. Doručujeme len v krajinách EU.
8. Odstúpenie od vybavenej objednávky / zmluvy /:
8.1. Kupujúci je v súlade so zákonom č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy na diaľku, oprávnený bez udania dôvodu odstúpiť od vybavenej objednávky / zmluvy / do 30 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru a objednaný tovar môže vrátiť - zaslať späť poskytovateľovi. Náklady spojené s vrátením tovaru znáša kupujúci. Lehota pre uplatnenie práva na odstúpenie od zmluvy začína plynúť prevzatím tovaru. Prevzatím tovaru sa rozumie prevzatie všetkých častí objednaného tovaru vami alebo vami určenou treťou osobu s výnimkou dopravcu. Odstúpiť od zmluvy môžete aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. Lehota sa považuje za dodržanú, ak odošlete svoje oznámenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy v posledný deň lehoty. Odstúpenie od zmluvy môžete realizovať prostredníctvom formulára, ktorý tvorí Prílohu týchto Všeobecných obchodných podmienok alebo vlastného formátu vyhlásenia. Tovar ste povinný odoslať späť najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia práva na odstúpenia od zmluvy. Lehota sa považuje za zachovanú, ak tovar odošlete späť pred uplynutím 30-dňovej lehoty. Kupujúci nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovaru vyrobeného na objednávku alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho.
8.2. Tovar na vrátenie musí byť:
- nepoškodený, neotvorené obaly
- kompletný / vrátane príslušenstva, dokumentácie
8.3. Kupujúci je povinný:
A. kontaktovať poskytovateľa so žiadosťou o odstúpenie od zmluvy - objednávky, uviesť číslo objednávky, dátum kúpy a číslo svojho bankového účtu na vrátenie peňazí v prípade platby na dobierku.
B. zaslať tovar naspäť na adresu poskytovateľa / za prípadnú stratu alebo poškodenie tovaru počas prepravy ručí kupujúci v plnom rozsahu /
C. uhradiť výdavky spojené s vrátením tovaru - poštovné, príp. poistenie
8.4. Po splnení podmienok podľa bodov 8.2. a 8.3. VOP a po obdržaní vráteného tovaru je poskytovateľ povinný
A. prevziať vrátený tovar
B. vrátiť kupujúcemu v lehote do 15 dní odo dňa prijatia tovaru späť celú sumu zaplatenú za tovar. V prípade platby cez Paypal, sa suma vracia na Paypal účet, v prípade platby kartou, sa suma vracia na späť cez kartovú spoločnosť, v prípade platby prevodom na účet sa suma vracia na účet, z ktorého bol tovar zaplatený. V prípade platby dobierkou je potrebné vyplniť IBAN vo formulári na odstúpenie od zmluvy.
8.5. V prípade nesplnenia niektorej z podmienok podľa bodov 8.2. a 8.3. VOP nebude poskytovateľ akceptovať odstúpenie od vybavenej objednávky a tovar bude vrátený naspäť na nákady kupujúceho.
8.6. S odstúpením od zmluvy ďalšie náklady nevzniknú, poskytovateľovi však vznikne nárok na náhradu škody z dôvodu neoprávneného použitia tovaru.
8.7. Poskytovateľ zabezpečuje ochranu spotrebiteľa v postupe na uplatnenie jeho práva na odstúpenie od zmluvy a to nasledovným formulárom na odstúpenie od zmluvy:
prevádzkovateľ www.vegis.sk
- Týmto oznamujem, že odstupujem od zmluvy za tovar:.................................................................................
- Dátum objednania a dátum prijatia:..............................................................................................................
- Meno a priezvisko spotrebiteľa:.....................................................................................................................
- Adresa spotrebiteľa:.......................................................................................................................................
- Podpis spotrebiteľa:.......................................................................................................................................
- Dátum:..................................................................
8.8. Podľa § 614 (1) je predávajúci podľa dohody s kupujúcim alebo podľa povahy veci povinný dodať vec na miesto určené kupujúcim, kupujúci je povinný prevziať vec pri dodaní. V ostatných prípadoch je kupujúci povinný prevziať vec pri predaji, ak sa s predávajúcim nedohodne inak.
(2) Ak sa účastníci nedohodli inak, predávajúci je povinný dodať vec kupujúcemu bezodkladne, najneskôr do 30 dní odo dňa uzavretia zmluvy. Ak predávajúci nesplní svoj záväzok dodať vec v lehote podľa prvej vety a nedodá vec ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu kupujúcim, má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť.
(3) Ak je vzhľadom na všetky okolnosti zrejmé alebo ak pred uzavretím zmluvy kupujúci predávajúceho výslovne informoval o tom, že dodanie tovaru v určenej lehote alebo v určený deň je pre kupujúceho osobitne dôležité, a predávajúci tovar v tejto lehote nedodal, alebo ak uplynie lehota podľa odseku 2 prvej vety a predávajúci výslovne vyhlási, že vec kupujúcemu nedodá, kupujúci má právo odstúpiť od zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty na dodanie veci.
(4) Ak kupujúci odstúpi od zmluvy podľa odseku 2 alebo odseku 3, predávajúci je povinný bezodkladne vrátiť kupujúcemu všetky plnenia prijaté na základe zmluvy.
5) Ak kupujúci neprevezme vec v čase uvedenom v odseku 1, predávajúci je oprávnený požadovať poplatok za uskladnenie; výšku poplatku ustanovuje osobitný predpis, prípadne určuje dohoda medzi účastníkmi.
8.9. Naším prvoradým cieľom je objednávky vybavovať riadne a včas, ku spokojnosti kupujúceho.
9. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY A ZÁRUČNÁ DOBA
9.2. Reklamácie prijímame emailom, telefonické reklamácie nevybavujeme. Vybavovanie reklamácií sa riadi Zákonom o ochrane spotrebiteľa
9.3. Záručná doba - doba spotreby je uvedená na obale každého výrobku, štandardne predávame tovar so záručnou dobou dlhšou ako 24 mesiacov. Ku reklamácii je potrebné priložiť doklad o zakúpení tovaru.Ak je na predávanej veci, jej obale alebo návode k nej pripojenom vyznačená lehota na použitie, neskončí sa záručná doba pred uplynutím tejto lehoty. Pri výrobkoch (tovar) s minimálnym dátumom trvanlivosti je záručná doba platná do tohto dátumu. Záručná doba začína plynúť dňom dodania tovaru kupujúcemu.
9.4. Záruka sa nevzťahuje na bežné opotrebenie spôsobené používaním.
9.5. Reklamovaný tovar je kupujúci povinný doručiť čistý, mechanicky nepoškodený spolu s popisom vád a nedostatkov.
9.6. Poskytovateľ na reklamáciu odpovie do 30 dní. Odpoveď sa archivuje 3 roky.
9.7. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má možnosť sa obrátiť na orgán dozoru:
Orgán dozoru:
Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát ŠOI pre Trenčianky kraj, Hurbanova 2944/59, 911 01 Trenčín, 032/640 0109
9.8. Práva zo zodpovednosti za vady tovaru môže kupujúci uplatniť buď:
(a) zaslaním vadného tovaru na adresu sídla predávajúceho: Samuel Šubík - vegis.sk , Poruba 145, 97211 Poruba, Slovenská republika, pričom zaslanie vadného tovaru môžete uskutočniť bezplatne prostredníctvom zmluvného prepravcu DPD nasledovne:
-
Vytlačte si a vyplňte Reklamačný lístok, ktorý tvorí Prílohu týchto Všeobecných obchodných podmienok (v tomto prípade vypĺňate údaje bližšie špecifikované ako náležitosti Reklamačného lístka pod bodom 9.9 nižšie).
-
Vadný výrobok zabaľte spolu s Reklamačným lístkom a kópiou dokladu o kúpe (faktúry), prípadne záručným listom (ak bol tento na tovar vystavený) do krabice, resp. do iného obalu vhodného na prepravu.
-
Objednajte si bezplatné vyzdvihnutie vadného tovaru zmluvným prepravcom DPD na vami určenej adrese, a to na bezplatnom telefónnom čísle našej zákazníckej linky +421 911 705 846 v pracovné dni od 08:00 do 10:00 hod.
V prípade, že zaslanie vadného tovaru uskutočníte inak ako cez zmluvného prepravcu DPD, postupujte podľa písm. ii) bod 1) a 2) vyššie a zašlite vadný tovar spolu s vyplneným Reklamačným lístkom a kópiou dokladu o kúpe (faktúrou), prípadne záručným listom (ak bol tento na tovar vystavený) na adresu sídla obchodníka: Samuel Šubík - vegis.sk , Poruba 145, 97211 Poruba, Slovenská republika
(b) Ak vegis.sk zodpovedá za vadu predanej veci, kupujúci má právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (§ 623 Obchodného zákonníka), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (§ 624 Obchodného zákonníka). Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla (§ 621 ods. 4 Občianskeho zákonníka). Podmienky a spôsob vybavenia uplatnenej zodpovednosti za vady tovaru (reklamácie) sú podrobne upravené v uvedených ustanoveniach Občianskeho zákonníka.
(c) Vybavenie reklamácie obvykle netrvá dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má kupujúci právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
(d) Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať zákazníkovi potvrdenie. Týmto potvrdením je kópia Reklamačného lístka potvrdená predávajúcim.
9.9 Reklamačný lístok musí mať pri uplatnení reklamácie vypísané nasledovné náležitosti:
(a) dátum uplatnenia reklamácie (v prípade, ak kupujúci uplatňuje práva zo zodpovednosti za vady tovaru v zmysle bodu 9 (t.j. odoslaním vadného tovaru prostredníctvom zmluvného prepravcu) vyplní uvedenú časť predávajúci po tom, čo mu bude vadný tovar doručený)
(b) meno a priezvisko kupujúceho, jeho kontaktná adresa, telefonický kontakt a emailová adresa
(c) druh reklamovaného tovaru
(d) dátum zakúpenia, cenu reklamovaného tovaru a číslo faktúry ako dokladu o zakúpení reklamovaného tovaru
(e) dôvody reklamácie a popísané reklamované vady a nárok zo zodpovednosti za vady, ktorý kupujúci požaduje
(f) konečné doriešenie reklamácie - uvedené vypĺňa predávajúci; uvedená informácia sa vyplní pri uplatnení reklamácie v prípade, ak je reklamácia vybavená ihneď na mieste, resp. ihneď po doručení vadného tovaru predávajúcemu
(g) podpis kupujúceho
9.10 Reklamačné konanie nie je možné začať v prípadoch, ak kupujúci nepreukáže, že tovar zakúpil od predávajúceho, t.j. nepredloží kópiu dokladu o kúpe tovaru, resp. záručný list (ak bol vydaný) alebo inak nepreukáže, že tovar zakúpil od predávajúceho.
10. Ostatné ustanovenia:
10.1. Poskytovateľ je pri vykonávaní činnosti oprávnený využiť služby tretej osoby.
10.2. Neuplatnenie práva poskytovaeľom neznamená vzdanie sa práva.
10.3. Sporné prípady sa zmluvné strany pokúsia urovnať zmierom.
10.4. Zľavy a ich poskytovanie:
Aktuálne zľavy nájdete na stránke.
10.5. Ochrana osobných údajov
Na ochranu osobných údajov kladieme veľký dôraz, zároveň garantujeme, že poskytnuté osobné údaje sú dôverné a budú použité len k uskutočneniu plnenia objednávky, nebudú poskytované tretím osobám, s výnimkou dopravcu.
Registráciou kupujúci udeľuje súhlas so zasielaním marketingových informácií.
Kupujúci objednávkou tovaru udeľuje poskytovateľovi súhlas so spracovávaním svojich osobných údajov za účelom realizácie dodávky tovaru a vyúčtovania. Poskytovateľ sa zaväzuje, že na písomnú žiadosť kupujúceho jeho osobné údaje vymaže zo svojej databázy. S osobnými údajmi kupujúceho poskytovateľ pracuje len v rozsahu zákona č. 122/2013 O ochrane osobných údajov.
Poskytovateľ spracúva len nasledovné údaje kupujúceho: meno a priezvisko, adresa, telefónne číslo, emailová adresa.
V prípade neposkytnutia týchto údajov nie je možné spracovať objednávku.
10.6. Cookies
Poskytovateľ informuje kupujúceho o používaní cookies. Užívaním webstránky udeľuje súhlas s používaním cookies. Webstránka cookies uchováva pri vyplnení a zapamätaní údajov z formulára a košíka pri objednávke tovaru, pri autentifikovaní registrovaného užívateľa. Používanie súborov cookie je možné nastaviť / zastaviť/ pomocou vášho internetového prehliadača.
11. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
11.1 Pre tieto Všeobecné obchodné podmienky je rozhodné právo Slovenskej republiky s vylúčením aplikácie kolíznych noriem. Pre tieto Všeobecné obchodné podmienky je vylúčená aplikácia ustanovení Dohovoru OSN o zmluvách o medzinárodnej kúpe tovaru z roku 1980 a akéhokoľvek nasledujúceho dokumentu. Spory vzniknuté na základe alebo v súvislosti týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami majú právomoc rozhodovať súdy Slovenskej republiky.
11.2 Tieto Všeobecné obchodné podmienky platia na zmluvný vzťah medzi kupujúcim a predávajúcim v znení, ktoré predávajúci zašle kupujúcemu v elektronickom formáte .pdf spolu s potvrdením objednávky a s ktorým sa kupujúci mal možnosť oboznámiť pred odoslaním objednávky, čo potvrdil zaškrtnutím príslušného políčka pred odoslaním objednávky.
11.3 vegis.sk si vyhradzuje právo na zmenu týchto Všeobecných obchodných podmienok. Povinnosť oznámenia zmeny Všeobecných obchodných podmienok je splnená umiestnením na internetovej stránke dm, pričom zmenené Všeobecné obchodné podmienky sa neuplatnia na právne vzťahy medzi dm a kupujúcim, ktoré vznikli pred zverejnením upraveného znenia Všeobecných obchodných podmienok na internetovej stránke vegis.sk
11.4 Vzniknuté spory majú právomoc rozhodovať súdy Slovenskej republiky, za predpokladu, že kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, má bydlisko na území Slovenskej republiky. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, môže žalovať predávajúceho aj na súdoch členského štátu Európskej únie, v ktorom má tento spotrebiteľ bydlisko.
11.5 Máte právo obrátiť sa na vegis.sk so žiadosťou o nápravu (emailom na emailovú adresu: obchod@vegis.sk), ak nie ste spokojný so spôsobom, ktorým sme vybavili vašu reklamáciu alebo ak sa domnievate, že vegis.sk porušil vaše práva. Ak vám dm na túto žiadosť odpovie zamietavo, alebo na ňu neodpovie do 30 dní od jej odoslania, máte právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa § 3 zákona č. 391/2015 Z.z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov (ďalej ako „Zákon o ARS"); možnosť obrátiť sa na súd tým nie je dotknutá. Zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov je zverejnený na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1)
11.6 Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môžete podať v listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie návrhu môžete využiť formulár, ktorý je dostupný aj na webovom sídle Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky a každého subjektu alternatívneho riešenia sporov. Návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu môžete podať taktiež prostredníctvom nasledujúcej online platformy alternatívneho riešenia sporov - platformy ODR Európskej komisie.
11.7 Alternatívnym riešením sporu je postup subjektu alternatívneho riešenia sporov podľa Zákona o ARS, ktorého cieľom je dosiahnutie zmierlivého vyriešenia sporu medzi stranami sporu. Alternatívne riešenie sporu sa týka len sporu medzi spotrebiteľom a predávajúcim, vyplývajúceho zo spotrebiteľskej zmluvy alebo súvisiaceho so spotrebiteľskou zmluvou. Alternatívne riešenie sporu orgánmi alternatívneho riešenia sporov je bezodplatné. Subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od spotrebiteľa požadovať úhradu poplatku za začatie alternatívneho riešenia sporu maximálne do výšky 5 EUR vrátane DPH. Náklady spojené s alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti ich náhrady.
11.8 Ak je po dôkladnom zhodnotení všetkých zistených skutočností a vyjadrení strán sporu zrejmé, že strany sporu majú záujem o zmierlivé vyriešenie sporu, subjekt alternatívneho riešenia sporov vypracuje návrh dohody o vyriešení sporu. Dohoda, ktorá vznikne ako výsledok alternatívneho riešenia sporu, je pre strany sporu záväzná; možnosť strán sporu obrátiť sa v tej istej veci na súd tým nie je dotknutá. Ak medzi stranami sporu nedôjde k uzavretiu dohody a subjekt alternatívneho riešenia sporov na základe skutočností, ktoré zistí pri alternatívnom riešení sporu, dospeje k odôvodnenému záveru, že predávajúci porušil práva kupujúceho podľa príslušných právnych predpisov na ochranu práv spotrebiteľa, ukončí alternatívne riešenie sporu vydaním nezáväzného odôvodneného stanoviska.
11.9 V prípade rozdielnych názorov s našimi zákazníkmi sa snažíme nájsť zhodné riešenie. Ak nie ste spokojný s niektorou z našich ponúk, kontaktujte nás na emailovej adrese obchod@vegis.sk
11.10 Tieto Všeobecné obchodné podmienky sú platné a účinné od 01.09.2024.
Prílohy:
Formulár na odstúpenie od zmluvy