logo template4

Quinoa biela BIO 500 g

Kód produktu: vds 485
Záručná doba:: 24 mesiacov
Dostupnosť: na sklade
8.90
ks

Quinoa BIO 500 gr 

 
Nutričné ​​hodnoty
Na 100 g
Energia (kj / kcal) 1490 kj / 353 kcal
Tuk4,7 g
z toho nasýtené mastné kyseliny0,7 g
Sacharidy63,6 g
z toho cukry3,7 g
Vláknina 6,4 g
Proteín 10,8 g
Soľ 0 g
Železo 4,6 mg
Horčík197 mg
Fosfor 457 mg
Zinok 3,1 mg
Draslík 0,563 g
Quinoa je rastlina, ktorá patrí do rodiny obilnín.
 
Quinoa je malá, žltá, sploštená guľa s priemerom asi 1,5 až 2 mm.
 
Quinoa bola základnou potravou starovekých Inkov, ktorí ju nazývali „matkou obilnín“.
 
Quinoa je ľahšie stráviteľná ako mäso, hovorí Dr. Gillian McKeithová v publikácii „Zdravé výživné potraviny“. 12 prírodných superpotravín na posilnenie zdravia “.
Okrem toho sú mimoriadnym zdrojom vápnika, ktorý je pre telo ľahšie prispôsobiteľný ako vápnik v mlieku.
Quinoa sa zaraďuje do kategórie superpotravín, ako aj ľanových semien, klíčkov, proso, lucerny, aloe vera, zeleného jačmeňa, petržlenu, morských rias, stévie, slnečnice, divo-zeleno-modrých rias.
 
Aj keď je hladina bielkovín zŕn quinoa porovnateľná alebo vyššia ako u mnohých druhov mäsa, táto forma rastlinného proteínu neprodukuje cholesterol ani nespevňuje tepny.
Okrem toho, quinoa znižuje množstvo tuku v krvi a bráni tvorbe plakov aterómu, čím sa znižuje riziko infarktu.
Časté požívanie quinoa, najmä vo forme klíčkov, znižuje riziko srdcových problémov.
 
Okrem svojho jedinečného proteínu obsahuje quinoa aj škrob, cukry, olej (vysoký obsah esenciálnej kyseliny linolovej), vlákninu, minerály a vitamíny.
Quinoa je bohatá na vitamíny A, C, D, E, K a B. Sú tiež dobrým zdrojom železa, vápnika, chrómu, medi, fluóru, jódu, horčíka, draslíka, selénu, zinku.
Quinoa vďaka svojim vitamínom a minerálom stimuluje imunitný systém.
 
Odborníci na výživu odporúčajú, aby matky nahradili ovsené kaše, ktoré dali svojim deťom, pudingom quinoa.
Táto obilnina posilňuje obličky. Sila obličiek dieťaťa ovplyvňuje jeho rast, vývoj a schopnosť učiť sa.
 
Gillian McKeith uvádza ďalšie výhody konzumácie quinoa, a to aj vďaka stimulácii funkcie obličiek: „Dobrý sluch, zdravé dýchanie, stav vlasov, nedostatok močových problémov, tvorba kostnej drene, funkcia mozgu, ambície uspieť v živote, silné zuby a kosti... , všetky závisia od správneho fungovania obličiek. “
 
Naklíčené bôby quinoa sa odporúčajú na liečbu porúch spôsobených lenivou pečeňou: únava, alergie, nadúvanie, chronické trávenie, slabý pulz. „Quinoa obsahuje viac vápnika ako mlieko, čím posilňuje kostru, kosti a chrupavku. Preto môže byť quinoa dobrým ochranným faktorom proti artritíde, degradácii kostí, malabsorpcii vápnika a iným podobným poruchám, “hovorí Dr. Gillian McKeith v„ Healthy Living Foods “.
 
Ako sa pripravuje quinoa?
 
Quinoa je chutná a ľahko stráviteľná. Nie je lepkavá ako väčšina ostatných obilnín a má svoju lahodnú arómu.
 
Pripravuje sa podobným spôsobom ako ryža, ale doba varenia sa skracuje o takmer polovicu.
Pri varení rastie objem quinoa štyrikrát, “poznamenáva Dr. Gillian McKeith.
 
Quinoa je jedlo, ktoré sa môže podávať mnohými spôsobmi: ako taký puding, cereálie pridané do šalátov, polievok alebo omáčok.
Quinoa má pri varení nadýchanú štruktúru a ľahká orechová príchuť z nej robí alternatívu k bielej ryži alebo kuskusu.
 
Quinoa sa môže klíčiť vo svojej surovej forme, aby sa zvýšila jej výživová hodnota.
Klíčenie aktivuje svoje prirodzené enzýmy a znásobuje obsah vitamínov.
Quinoa má zvlášť krátku periódu: stačí 2 až 4 hodiny odpočinku v pohári čistej vody na vyklíčenie a uvoľnenie plynov.
Tento proces zjemňuje bobule, vďaka čomu sú vhodné na pridávanie do šalátov a iných studených potravín.
 
Rozšírené quinoa sa podávajú na raňajky zmiešané s medom, mandľami alebo bobuľami.
Múka Quinoa sa môže použiť pri pečení v zmesi s pšeničnou múkou alebo samostatne, ak sa požaduje výrobok bez lepku.
 
Krajina pôvodu: Ekvádor
 
 
Odporúčania: ochorenie obličiek





Pozri.sk - vyhľadávačPricemania.sk – Porovnanie cien